Tietoa asiakkaille koronavirukseen liittyen

Arvoisa asiakkaamme,
Covid-19 pandemia on aiheuttanut poikkeukselliset olosuhteet arjen toimintaan ympäri maailman. Lukuisissa eri maissa on ryhdytty toimenpiteisiin pandemian vaikutusten hillitsemiseksi. Me autovuokraamona haluamme osaltamme tukea palveluillamme ihmisten ja tavaroiden (kuten ruoka ja lääkkeet) turvallista liikkumista.
 
Verkostomme on käytettävissäsi.
Haluamme Euroopan johtavana autonvuokrausalan toimijana huolehtia siitä, että palvelumme ovat saatavilla erityisesti lentokentillä, rautatieasemilla, kaupunkien keskustoissa ja esikaupungeissa (Hyötyajoneuvokeskukset). Avoinna olevat toimipisteemme löydätte täältä.
 
Asiakkaidemme ja henkilöstömme turvallisuus on tärkeintä!
Olemme ottaneet käyttöön tehostetut toimintatavat ajoneuvojen puhdistamisessa jokaisen vuokrauksen jälkeen. Käytämme sisätilojen puhdistuksessa desinfiointiainetta, jolla turvaamme matkustamon puhtauden ja hygienisyyden. Lisäksi toimipisteidemme asiakaspalvelutiskit pyyhitään desinfioivalla pesuaineella jokaisen asiakaskohtaamisen jälkeen. Desinfioimme myös autonavaimen ennen sen luovuttamista asiakkaalle. Katso video täältä.
 
Olemme täällä auttamassa
Yhtiöllämme on 70-vuotinen perinne palvella yksityisasiakkaita sekä paikallisia ja kansainvälisiä yrityksiä. Teemme kaikkemme jatkaaksemme tätä tehtäväämme turvallisesti ja joustavasti.

 

Moving with flexibility

Europcar tarjoaa sekä joustavat muutosmahdollisuudet että veloituksettoman peruutusmahdollisuuden kaikille asiakkaillemme.

Olemme pidentäneet veloituksetonta muutos- ja peruutusaikaa niin voimassa olevissa kuin tulevissa varauksissa, joissa on nouto 31.5.2020 tai aiemmin.

 

Muutokset

Muutokset ovat veloituksettomia, eikä muutoskertoja ole rajattu.
Voit muuttaa varaustasi milloin tahansa ”Muokkaa tai peru varaus”-sivulla.

Peruutus jos noutoon on yli 48 tuntia

Veloituksettomat peruutukset aina 48 tuntiin ennen noutohetkeä ”Muokkaa tai peru varaus” -sivulla.

Peruutus jos noutoon on alle 48 tuntia

Peruutukset 48 tunnin sisällä noudosta aina noutohetkeen saakka ovat veloituksettomia vuokrauksiin 31.5. saakka. Näissä tapauksissa ota yhteyttä varauspalveluumme puhelimitse tai sähköpostitse:
SUOMI: 0200 12 154 tai sähköpostitse reservations@europcar.fi
RANSKA: +33 825358358 tai sähköpostitse reservationfr@europcar.com
ISO-BRITANNIA: +44 0371 384 1007 tai sähköpostitse reservationsuk@europcar.com
ITALIA: +39 199307030 tai sähköpostitse europcarres@europcar.com
ESPANJA: +34 911 505 000 tai sähköpostitse reservations.es@europcar.com
PORTUGALI: +351 219407790 tai sähköpostitse reservas@europcar.com
BELGIA: +32 23489212 tai sähköpostitse reservations.belgium@europcar.com
NORJA: +47 81551800 tai sähköpostitse sc@europcar.no
LUXEMBURG: +352 404228 tai sähköpostitse europcar@europcar.lu
TANSKA: +45 89331133 tai sähköpostitse Reservations@europcar.dk
AUSTRALIA: +61 393306160 tai sähköpostitse reservations@europcar.com.au
UUSI-SEELANTI: +64 33665574 tai sähköpostitse info@europcar.com.au
IRLANTI: +353 1 8122880 tai sähköpostitse reservations@europcar.ie
SAKSA: +49 (040) 520 18 8000 tai sähköpostitse infomaster@europcar.com
USA ja KANADA: sähköposti webmaster@europcar.com

Usein kysytyt kysymyset

 

Voinko ajaa Europcarin autolla punaisella merkitylle alueelle?

Isosta-Britanniasta vuokratulla autolla ei saa toistaiseksi matkustaa rajojen ulkopuolelle. Emme ota käyttöön uusia rajoituksia liittyen ajoneuvojemme käyttöön eri alueilla. Asiakkaiden on kuitenkin noudatatteva paikallisten viranomaisten ohjeita ja niiden määräämiä matkustusrajoituksia. 

Voinko liikkua ajoneuvolla missä tahansa Euroopan unioniin kuuluvassa valtiossa? Täytyykö minun ilmoittaa mihin maihin ajan?

Isosta-Britanniasta vuokratulla autolla ei saa toistaiseksi matkustaa rajojen ulkopuolelle. Emme ota käyttöön uusia rajoituksia liittyen ajoneuvojemme käyttöön eri alueilla. Asiakkaiden on kuitenkin noudatatteva paikallisten viranomaisten ohjeita ja niiden määräämiä matkustusrajoituksia. Yhdensuuntaisiin vuokrauksiin sovelletaan normaaleja vuokrausehtoja ja hintoja.

Voinko olla varma siitä, etten saa tartuntaa vuokra-autostanne? Oletteko ottaneet käyttöön erityistoimenpiteitä autojen valmistelussa vuokrauksiin?

Kaikki ajoneuvomme puhdistetaan ennen vuokrausta. Tämän lisäksi olemme tehostaneet puhdistuskäytäntöämme, johon kuuluu pintojen desinfiointi.

Mitä autonvuokraukselleni tapahtuu, jos epäilen saaneeni tartunnan tai minun on todettu saaneen COVID-19 -tartunnan ja joudun karanteeniin, samaan aikaan kun vuokraan auton teiltä?

Olemme täällä auttaaksemme sinua. Jos autosi vuokra-ajanjaksona epäilet saaneesi tartunnan ja joudut karanteenin, etkä siksi voi palauttaa vuokra-autoasi, ilmoita meille heti. Auto on asetettava yhdeksän päivän karanteeniin ja se pysyy sinulla, jotta tartuntariski olisi mahdollisimman pieni. Älä koske ajoneuvoon tänä aikana. Jos et ilmoita meille syytä, miksi autoa ei ole palautettu, joudumme mahdollisesti veloittamaan sinulta lisäpäivistä. Asian ilmoittaminen on tämän vuoksi tärkeää, jotta vältymme näiden lisäpäivien veloittamiselta.

Onko teillä vakuutusta, joka kattaa peruutukset ylivoimaisen esteen tai eristyksen vuoksi?

Asiakkaiden on otettava vakuutus mahdollisten riskien kattamiseksi.
Tilanteen vuoksi olemme kuitenkin ottaneet käyttöön uuden Safe & Flex -politiikan.
Europcar tarjoaa sekä joustavat muutosmahdollisuudet että veloituksettoman peruutusmahdollisuuden kaikille asiakkaillemme.
Olemme pidentäneet veloituksetonta muutos- ja peruutusaikaa niin voimassa olevissa kuin tulevissa varauksissa, joissa on nouto 31.5.2020 tai aiemmin.

Varauspalvelu 0200 12 154  (0,79 €/min + pvm/mpm) 

Uusi sovellus. Uudet ominaisuudet.

Lataa Europcar-sovellus iPhonelle, iPadille ja Androidille nyt!!

Lue lisää