Kysymyksiä ja vastauksia

Mitä hintaan sisältyy? Veloitetaanko perusmaksun lisäksi muita lisämaksuja? Mistä hinta koostuu?

Europcarin verkkosivujen kautta tehdyt varaukset sisältävät aina kokonaishinnan, johon kuuluvat kaikki pakolliset lisämaksut (esim. lentoaseman palvelumaksut, talvivarustemaksut, rekisteröintimaksut, mahdolliset lisävarusteet) perustuen varausvaiheessa antamiisi varaustietoihin. Perusvuokran lisäksi asiakkaalla on mahdollisuus tilata lisäpalveluita autoa noudettaessa, kuten esimerkiksi alentaa vakuutuksen omavastuuosuutta ja vuokrata navigaattori tai lastenistuin.

Mitkä maksutavat Europcar hyväksyy?

Europcar hyväksyy kaikki yleisimmät luottokortit (American Express, Diners Club, MasterCard ja Visa). Tiettyjen luottokorttiyhtiöiden kortteja ei kuitenkaan hyväksytä kaikissa maissa, joten kannattaa varmistaa etukäteen, että luottokorttisi käy maksuvälineenä vuokrausmaassa ja että se on hyväksytty maakohtaisissa vuokrausehdoissamme. Luottokortit hyväksytään luottokorttiyhtiön myöntämään luottorajaan saakka. Europcarin vuokra-auton maksaminen luottokortilla edellyttää, että kortin haltija on henkilökohtaisesti paikalla allekirjoittamassa vuokrasopimuksen.

Europcar ei hyväksy debit-kortteja (pankkikortteja) autoa varattaessa tai vuokrattaessa (paitsi Maestro UK, jolla Iso-Britanniassa tehdyt varaukset ja vuokraukset voidaan maksaa etukäteen).

Europcarin maksukortit ja FullCredit-voucherit käyvät maksuvälineenä kaikissa Europcarin vuokraamoissa ja niillä voidaan vuokrata useimpiin ajoneuvoluokkiin kuuluvia autoja.

Europcarin ennakkomaksetut voucherit (tietty arvo tai merkintä "Group Days Apply") hyväksytään vuokrauksen maksuvälineenä, mutta niiden ohella on esitettävä myös luottokortti ennalta maksamattomien kustannusten kattamiseksi (esim. lisämaksut, tankkausmaksu, mahdollinen omavastuuosuus).

Voinko maksaa vuokran käteisellä?

Kun auto noudetaan, on vuokraajan esitettävä omalla nimellä ja voimassa oleva luottokortti vuokran vakuudeksi. Käteismaksu hyväksytään maksutavaksi vain palautuksen yhteydessä (varaudu tällöin odottamaan, jotta auto ehditään tarkistamaan).

En halua ikäviä yllätyksiä autoa noutaessani - saattaako varauksessa ilmoitetun hinnan lisäksi tulla muita pakollisia maksuja?

Europcar-varauskyselysi on ilmoittanut hinnan ottaen huomioon kaikki pakolliset lisämaksut perustuen antamiisi varaustietoihin. Lisämaksut näet varausvahvistuksestasi. Vahvistettu hinta voi muuttua ainoastaan tiettyjen -  ei Europcarista riippuvaisten - lisämaksujen (kuten lentokenttämaksu) ja verojen osalta, mikäli ne muuttuvat ennen kuin vuokraus alkaa.

Lue lisää lisävarusteista ja -palveluista Suomessa.

Lisämaksuhinnaston koskien Suomea löydät täältä.

Missä tilanteissa vuokrasumma voi muuttua?

Tietyt vuokrasopimukseen tehtävät muutokset saattavat edellyttää lisämaksua, kuten esimerkiksi tankkauspalvelumaksu sekä muut lisäpalvelut, kuten navigaattori ja lastenistuin.

Lue lisää lisävarusteista ja -palveluista Suomessa.

Lisämaksuhinnaston koskien Suomea löydät täältä.

Voinko maksaa vuokrauksen eri toimipisteeseen kuin mistä auto on otettu vuokralle?

Et voi. Vuokraajan on esitettävä autoa vuokratessaan maksutapa ja voimassa oleva ajokortti sekä osoitettava, että hän täyttää vuokrauksen edellyttämät vähimmäisikävaatimukset. Vuokralaskun tekee se toimipiste, josta auto on noudettu.

Voinko tarkastella hintoja tekemättä varausta?

Voit tarkastella hintoja ja saatavuutta tekemättä varausta. Syötä nouto- ja palautuspaikka sekä nouto- ja palautusaika ja klikkaa "Jatka".

Jos haluat sen jälkeen tehdä varauksen, klikkaa "Maksa nyt" tai "Maksa noudettaessa". Voit samalla lähettää vahvistuksen itsellesi klikkaamalla sähköpostikuvaketta.

Mitä tarkoittaa luottokortille tehtävä ennakkovarmennus?

Kts. kohta Auton nouto

Haetko autonvuokrauskumppania? Olemme tavoitettavissa puhelimella tai sähköpostilla: 040 3062 600 | myynti@europcar.fi

Uusi sovellus. Uudet ominaisuudet.

Lataa Europcar-sovellus iPhonelle, iPadille ja Androidille nyt!!

Lue lisää