Kysymyksiä ja vastauksia

Onko auto palautettava tankki täytettynä?

Ei ole. Tankkauspalvelumme hoitaa ajoneuvon tankkauksen voimassaolevan Europcar-lisäpalveluhinnaston mukaisesti. Halutessasi voit tankata auton itse, jolloin vuokrahintaan ei tule veloituksia polttoaineesta.

Onko minun tarkistettava auto ennen avainten palauttamista?

Kyllä on. Jos havaitset jonkin vian tai vaurion (jota ei ole mainittu vuokrasopimuksessa noutohetkellä), ilmoita asiasta välittömästi Europcarin virkailijalle ja voitte tarkistaa tilanteen yhdessä.

Mikäli autoon tulee vuokrauksen aikana vaurioita tai jotakin vikaa, on tästä mainittava viimeistään palautushetkellä. Jos vuokrauksen aikana on tapahtunut onnettomuus, sinun on selvitettävä asia ja esitettävä siihen liittyvät dokumentit.

Mitä, jos palautan auton myöhässä?

Europcarin hinnat ovat yleensä vuorokausihintoja, jolloin yksi vuorokausi on 24 tuntia vuokrauksen alkamisesta lukien. Jos palautat auton myöhässä eli myöhemmin kuin vuokrasopimukseen on merkitty, hinta lasketaan uudelleen: siihen lisätään veloitus seuraavalta 24 tunnilta, jonka olet pitänyt autoa sovitun vuokra-ajan yli.

Jos siis olet aikonut vuokrata auton 5 päiväksi ja pidät sitä 7 päivää, sinulta veloitetaan 7 vuorokauden vuokra palautushetkellä. Jotta saat hieman joustovaraa, Europcar tarjoaa 30 minuutin veloituksettoman ajan 24 tunnin jälkeen: 24 tunnin ja 30 minuutin vuokraus katsotaan siis yhdeksi vuorokaudeksi.

Muistathan, että vakuutuksesi ovat voimassa vain allekirjoitetun vuokrasopimuksen mukaan. Jos siis päätät jatkaa vuokra-aikaa, käy lähimmässä Europcarin toimistossa (tai soita toimistoon, josta olet auton noutanut), jotta vuokrasopimusta voidaan muuttaa.

Noudatteko auton haluamastani paikasta?

Kyllä. Auto noudetaan haluamastasi paikasta ja noutopalvelusta veloitetaan Europcar-lisäpalveluhinnaston mukaisesti.

Voiko paketti- tai kuorma-auton palauttaa toiselle paikkakunnalle?

Voi toki. Jättö on sovittava etukäteen vuokrauspaikkakunnan kanssa. Jättömaksut vaihtelevat autoluokittain. Tutustu edullisiin Oneway-pakettitarjouksiimme.

Voinko palauttaa auton aukioloaikojen ulkopuolella?

Kyllä, voit palauttaa auton myös Europcarin toimipisteen ollessa kiinni. Muista kuitenkin tarkistaa autoa noutaessasi, että palautuspaikassa on laatikko avainten palauttamista varten. Huomioithan, että auto on sinun vastuullasi, kunnes Europcarin virkailija on sen tarkistanut.

Haetko autonvuokrauskumppania? Olemme tavoitettavissa puhelimella tai sähköpostilla: 040 3062 600 | myynti@europcar.fi

Uusi sovellus. Uudet ominaisuudet.

Lataa Europcar-sovellus iPhonelle, iPadille ja Androidille nyt!!

Lue lisää